Najczęstsze błędy w czasie odchudzania — tego unikaj!

photo-1518310383802-640c2de311b2

Nadwaga i otyłość jest stanem, który może zagrażać naszemu zdrowiu, a czasem nawet życiu. Lekarze ostrzegają, że długotrwałe posiadanie nadprogramowych kilogramów może doprowadzić nas do bardzo poważnych konsekwencji w postaci problemów z utrzymaniem odpowiedniego poziomu hormonów, czy też ze stawami. powinniśmy więc zadbać o regularną aktywność fizyczną, która pozwoli nam utrzymać dobrą kondycję, poprawić stan zdrowia oraz polepszyć samopoczucie.Jednak podczas dążenia do zgrabnej sylwetki wiele osób popełnia rażące błędy, które tak naprawdę tylko oddalają ich do wyśnionego celu.

Najczęstsze błędy podczas odchudzania

Najbardziej znanym błędem, jaki często popełniamy podczas odchudzania jest zbyt szybkie oczekiwanie efektów. Liczenie na szybkie efekty prowadzi nas z kolei do bardzo negatywnych w swoich skutkach decyzji dotyczących naszego żywienia. Wiele osób chcących szybko się odchudzić, stosuje bardzo rygorystyczną dietę, a także zaczyna bardzo intensywnie oraz długotrwale ćwiczyć. Najczęściej są to treningi, które samodzielnie znajdują w Internecie lub są podpatrzone u osób, które przez znacznie dłuższy czas trenują na siłowni. Sama znajomość techniki nie jest jednak pretekstem do jej bezmyślnego powtarzania. Ważne jest również uważne i odpowiednie jej wykonywanie, co nie zawsze się udaje na początku drogi w odchudzaniu. W konsekwencji zamiast szybkich efektów na siłowni możemy spodziewać się jedynie bolesnych kontuzji. 

To istotne, by nasze pierwsze treningi były wykonywane pod okiem specjalisty. Jeśli nigdy wcześniej nie uprawialiśmy regularnej aktywności, warto wykupić kilka spotkań z trenerem personalnym, który pokaże nam, jak najlepiej i najbezpieczniej wykonywać poszczególne ćwiczenia.

photo-1576046126313-e93a138bc984

Dieta odchudzająca

Oprócz treningów podczas redukcji ważna jest również pełnowartościowa dieta. Niestety wiele osób zamiast powoli dojść do wspaniałej formy, stosuje głodówki i restrykcyjne żywienie, które bardzo spowalniają nasz metabolizm. Taki sposób żywienia prowadzony bez żadnej kontroli dietetyka może na dobre pogrzebać nasze marzenia o szczupłej sylwetce. Wiele osób zachęconych szybkimi początkowymi efektami diety może dalej „brnąć” w niezdrowy styl żywienia, składający się głównie z posiłków pozbawionych węglowodanów czy odpowiedniej ilości białka. Pożywne i pełne witamin posiłki wcale nie muszą oznaczać wyrzekania się całkowicie takich przyjemności jak pieczywo czy ulubione płatki śniadaniowe. Głodówki mogą przynieść nam opłakane skutki i niestety sprawić, że przestaniemy w końcu chudnąć. Pojawi się tzw. efekt jo-jo, który sprawi, że każdy nadprogramowy posiłek będzie magazynowany w postaci tłuszczu, a utracone kilogramy będą pochodziły nie z zapasów tłuszczu, ale z mięśni.

Odzież sportowa

Na siłownię powinniśmy wybrać strój, który będzie pasował nam pod względem estetyki, ale przede wszystkim będzie wygodny i da największy komfort użytkowania.  Osoby, które są nieco bardziej pulchne, obawiają się, że nie znajdą na siebie odpowiedniego ubioru sportowego. Jest to jednak ogromny błąd – wiele firm produkuje bardzo rozciągliwe legginsy lub koszulki sportowe w wielu rozmiarach. 

photo-1470919543690-22e21c13163d

Na fitness oraz do ćwiczeń w domu polecane są legginsy damskie do fitnessu wykonane z rozciągliwego materiału. Wykazują właściwości oddychające oraz nie posiadają nieprzyjemnych w dotyku szwów, które mogą powodować podrażnienie skóry. Legginsy odpowiednio dopasowują się do naszego ciała, dzięki czemu nie krępują ruchów. 

Warto postawić również na odpowiednie koszulki termoaktywne, które możemy nosić zarówno latem, jak i zimą. Idealnie dopasowują się do temperatury naszych mięśni. Są również szybkoschnące oraz świetnie leżą na ciele, nie zwijając się podczas wykonywania ruchów.