Lekkie i zdrowe sałatki

Bardzo często wśród najzdrowszych potraw wymienia się sałatki. Warto zwrócić uwagę na to, że jest to duże uproszczenie, ponieważ nie wszystkie sałatki są lekkimi, zdrowymi potrawami.

Po pierwsze należy pamiętać, że warzywa tracą znaczną część cennych witamin i składników mineralnych podczas obróbki termicznej. Najzdrowsze są zatem surówki. Jeżeli sałatka ma być wykonana z gotowanych warzyw, to najlepszym rozwiązaniem będzie gotowanie na parze. Kolejna istotna kwestia to sosy. Ludzie często dodają do sałatki majonez albo inne tłuste sosy, które sprawiają, że potrawy nie można już nazwać dietetyczną ani zdrową. Na szczęście tego typu dodatki można zastąpić lekkimi sosami, przygotowanymi na przykład na bazie jogurtu naturalnego. Powinny o tym pamiętać przede wszystkim osoby, które dążą do redukcji masy ciała bądź chcą zachować obecną, a mają tendencję do przybierania na wadze. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na dodatki mięsne w sałatach warzywnych. Wiele osób decyduje się dodać do warzyw mięso, aby potrawa była bardziej sycąca. Warto jednak zastanowić się, jaki rodzaj mięsa można wykorzystać, aby sałatka nie stała się tucząca. Dobrym rozwiązaniem może być białe, chude mięso, natomiast znacznie gorszym dodatkiem będą na przykład kawałki szynki.

red-417101_1280

Na koniec warto wspomnieć o rozsądnym doprawianiu sałatki warzywnej. Zamiast dużej ilości niezdrowej soli lepiej zastosować pieprz oraz świeże bądź suszone zioła. Taka przyrządzona sałatka z pewnością będzie zdrowa, a jednocześnie bardzo smaczna.